HAZIR YEMEKTE AYLIK 15 MİLYON KAPASİTE
Sektöre ilişkin açıklamalarda bulunan AŞHAN Yönetim Kurulu Başkanı Şemsetdin Hancı, “Türkiye’de hazır yemek sektörü Avrupa’nın oldukça üzerinde. Dünya’da hazır yemek sektörü büyüklüğü 700 milyar dolar iken Türkiye’de 70 milyar TL’ye ulaştı. Sektöre baktığımızda, biz de firma olarak oldukça geniş bir hacme sahibiz. Bu anlamda, günlük toplam 350 bin, aylık toplam 9 milyon yemek üretimi yapıyoruz. 2022 yılında yüzde 30 oranındaki büyüme hedefimiz ile 750 milyon TL olan büyüklüğümüzü 1 milyar 300 bin seviyesine ulaştırmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda, yurt dışında Azerbaycan, Gürcistan ve İran’da kurulu şirketlerimiz bulunuyor. Önümüzdeki yıl içerisinde Romanya ve Rusya pazarına da girerek şirket kurmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
GÜNDE 300 BİN ÜRETİM, 2022 İSTİHDAM HEDEFİ 4 BİN
Türkiye’nin yüzde yüz yerli sermayeli en büyük firması olduklarına vurgu yapan Hancı, “Sektörde vergi sıralamasında ilk 5’te yer alıyoruz. Günde 300 bin pax üzerinde üretim yapıyoruz. Toplam istihdam sayımız şu an 3 bin, yeni projelerimizle birlikte 2022 yılı sonu 4 bin civarı personele ulaşmayı planlıyoruz” dedi.
Özellikle son zamanlarda şirketlerin ilgi odağına giren sürdürülebilirlik konusunun da altını çizen Hancı, 80 bin metrekare büyüklüğündeki Avrupa’nın en büyük toplu yemek üretim tesislerinde çevreye duyarlı dönüşüm faaliyetleriyle son derece titiz bir şekilde çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi.